ЖОСПАР

Кіріспе 2

1. Менеджмент теориясы 4
1.1 Менеджменттің мәні 4
1.2 Менеджмент қызметі мен тәсілдері 6
1.3 Менеджмент құрылымы мен принциптері 7

2. Менеджменттің негізгі бағыттары мен Қазақстандағы менеджмент 11
2.1 Менеджмент іс — әрекетінің бағыты 11
2.2 Менеджер жұмысын ұйымдастырудың негізгі принциптері 12
2.3 Қазақстандағы менджменттің методологиялық негіздері 13

3. Қазақстандағы менеджменттің қалыптасуының саяси алғы шарты және оны дамыту…..18
3.1 Қазақстандағы менеджменттің қалыптасуының экономикалық алғышарты…..18
3.2 Қазақтан республикасының Басқару әдістері.
Басқару әдістерінің түрлерi……..21

Қорытынды 30
Пайдаланған әдебиеттер тізімі 31

Кіріспе

Күнделікті  тұрмыста менеджмент сөзі белгілі бір  ұйымдағы барлық адамдардың қызметіне  басшылық етумен шұғылданып, өз мақсатына  жетуді білдіреді. Тіпті білікті  басқару саласының өзінде де менеджмент ұғымы түрліше түсіндіріледі.

Сонымен, менеджменттің бастапқы  ұғымы — бұл басшылық.

«Менеджмент» ұғымының анықтамасына  сүйенетін болсақ, онда менеджмент  дегеніміз қазіргі индустриялық  қоғамда жұмыс істейтін экономикалық  орган. Менеджмент қабылдаған  кез келген әрекет, кез келген  шешім –бұл экономикалық сипаттағы  шаралар.

Сонымен, менеджменттің тиімділігін және менеджерлердің іс-әрекетін экономикалық табыстар, экономикалық нәтижелер арқылы ғана таразылауға болады.

Кәсіпорын ең сапалы, әрі бағасы бір шама арзан тауарларды шығара алуы немесе бәсекелестеріне қарағанда ең тәуір қызмет көрсете алуы тиіс.

Менеджменттің міндетіне, басшылық  етуіне жаңа рыноктарды игеруіне  жұртшылықтың мұқтажын қанағаттандыру  жатады. Егер кәсіпорын нашар  әрі тиімсіз жұмыс істесе, онда  оның жаңа қожайыны жұмысшыларды  емес, басшыларын ауыстырады. Сонымен,  менеджмент дегеніміз ұжым (коллектив)  жұмысын ұйымдастыру. Кәсіпорын  жұмысын ұйымдастырғанда, қызметкерлер  мұқтажын барынша толық қанағаттандыруды, олардың жұмысын жандандыруды, әрі  тиімділігін арттыруды көздеу  қажет.

Менеджментті жеке адамдар арасындағы психологиялық қарым-қатынасқа тәуелді етеді де, бұлар материалдық жағдайларға тәуелсіз ретінде қарастырылады, өйткені соңғы айтылғанның алуан түрлілігінде шек жоқ.

Менеджментке алуан түрде түсінік  бергенімен, классиктердің бұл жөніндегі  тұжырымдары көп жағдайда ұқсас  келеді. Гальвецияның пікірінше,  басқару процесі-өнер, оның басты  мәні мен мазмұны нақты жағдайда  қарап ғылымды (басқару саласындағы  ұйымдық ілім негізін) қолдану.

Тіпті маман болмағанның өзінде  де, біздің кез келгеніміздің  басқару ғылымы мен өнері туралы  азын-аулақ хабарымыз болатыны  сөзсіз.

Менеджмент — нарықтық экономика  жағдайында өндірісті тиімді  басқарудың теориясы мен практикасы.

Менеджмент – нақты мақсатты  жүзеге асыру үшін кәсіпорын  жұмысын басқаруға және ұйымдастыруға  байланысты адамдар қызметінің  түрі.

Менеджмент — бұл өнім, технология, өндірісті  ұйымдастыру, басқару еңбегі, әлеуметтік  қатынас саласында жаңарту, инновациялау, жаңалық енгізу мақсатында фирмаларды, компанияларды тиімді басқару  принциптерінің, тәсілдері мен формаларының  жиынтығы.

Қазіргі кездегі менеджмент жоспарлау  функциясы мазмұнының өзгеруімен, фактілерді жан-жақты зерттеуімен,  кәсіпорындардың ойдағыдай іс-әрекетімен, басқаруды түпкі нәтижесіне қарай ұйымдастыруымен, дамыған теориясымен және маркетинг практикасымен, жаңа технологияны жасауымен, адам факторын жандандыратын шешімдер қабылдауымен сипатталады.

Менеджменттің бірнеше ұғымы  бар: «Менеджмент-бұл жұмыс істеп  тұрған коммерциялық кәсіпорынның  арнайы органы». Егер батыста  кез келген кәсіпорын жөнінде  сөз бола қалса, адамдар әуелі  сол кәсіпорындағы бүкіл басшылыққа  ден қояды, өйткені кәсіпорынды  қоғамға танытатын да тек басшылар.

   Басқару ұғымының туындауы еңбек бөлінісінің пайда болуымен туындауымен байланысты.

Мұның өзі жалпы процестің қарым – қатынасы басқарушы функциямен қамтамасыз етіледі, сондықтан басқару қоғамдық еңбекке тән. Өндіріс масштабы өскен сайын басқару ролі де атқарады.

Сондықтан, әлеуметтік жүйелердегі  басқару кең ұғымда қызмет  түрі мен мақсатына тәуелсіз  кез-келген ұғымдағы басқару ретінде  қарастырылады. Барлық мекемедегі  басқару нақты функциядан орындауға  мүмкіндік беретін қызмет ретінде  түсіндіріледі. Нақты функцияларды  пайда алуға бағытталған мекемелердегі  басқару менеджмент деп аталады.

Менеджер — ең көп тараған кәсіптің бірі. Бұл — басқарумен, экономикамен шұғылданатын, заң және басқа да мәселелерді жақсы білетін кез келген адам. Шаруашылықтың түйінді орнында жұмыс істейтін кез келген адам да менеджер.

Барлық менеджерлер үшін, олардың  қызмет орнына қарамастан, ортақ  қызмет міндеті болады.

Менеджер адамдарды жұмысқа ынталандырады, бағыттайды, ұйымдастырады. Оның бірден-бір құралы-жазбаша немесе ауызша сөзі; немесе цифр тілі.

Менеджердің жұмысы техникаға, есептеу операцияларына немесе өнім сатуға қатысты болғанына  қарамастан, оның жұмысының тиімділігі тыңдау және оқу, айту және жазу қабілеттеріне  байланысты. Ол өз ойын басқа біреулердің  санасына жеткізе білуі, сондай-ақ басқа  адамдардың да пікірін айқындай алуы тиіс.

Менеджерлік шеберліктің маңызды  жақтарының бірі-келіссөз жүргізе  білуі-әріптесінің мүддесін өз  мүддесіне сәйкестендіре білетін  өнері болуы тиіс. Мұның өзі  әсіресе қарамағындағы адамдарға  әкімшілік билік жүргізе алмайтын  басшылар үшін де, сондай-ақ сырттан  шикізат жеткізушілермен қарым-қатынас  орнату үшін де аса қажетті  жағдай. Келесі онжылдықтарда нағыз  компаниялар көп жағдайда маклерлік  фирмаға ұқсайтын болады.

курстық жұмыс / 31 бет


You must be logged in to leave a reply.